perjantai 14. marraskuuta 2014

Kirje pois nukkuneelle.

Nyt on Vappu. Ihmiset riemuitsevat kesän tulosta, nauravat ja juhlivat joukolla, mutta minä istun sisällä ja yritän saada taas yhden päivän kulumaan niin että jotain iloakin löytyisi ja huomenna olisi muistelemista…. usein ne päivät vain menevät jättämättä jälkiä muistoihin.
 Olet ikuinen rakkauteni ja kaipuuni kohde. Nukuthan levollista unta? Toivon sitä Sinulle sillä painajaisten aika on ohi Sinun kohdallasi. Tiedät että kirjoitan nämäkin rivit rakkaudella ja kyynelien saattelemina.

Yllä oleva kirje on yksi niistä sadoista joita olen kirjoittanut tietäen etten koskaan voi postilaatikkoonomvastauskirjettä odottaa.
Kun kuolema nappaa kumppanin jää tilalle tyhjyys. Elämä pitäisi aloittaa alusta, rakentaa pala palalta yksinäisistyä päivistä ehjä elämä tuleviin päiviin, mutta minulle se oli melkein mahdoton tehtävä.

Vei  vuosia, että sain kiinni jostain uudesta langasta josta aloin kerimään tulevaisuutta kasaan.
Nyt olen sopeutunut yksinäiseen vanhuuteeni johon ei kuulu edes lasten perheitä. Olen kuin virtaan heitetty korsi, paitsi, että minulla on oma tahto ja oma suunta, en suostu kulkemaan virran mukana kuohuihin.

Elämä antaa paljon iloja ja rakkautta, vaikka perhe puuttuukin.
Olen onnellinen ystävistäni jotka eivät jätä yksin silloin kun vaikea hetki yllättää. Ihan hienoa aikaa tämä ikäkinnon, edessä on vielä odotettavaa, haaveilla on kantavat siivet ja unelmat eivät koskaan kuole. Rakkauttakaan ei voi kieltää....

Ei kommentteja: