tiistai 25. marraskuuta 2014

Lapsenlapsen lapsi ja äidinäidin äiti.


"Mummi. Mummi onko meillä vielä ovet lukossa, laitoitko ne lukkoon illalla?"
"On lukossa, miksi sitä kysyt"
"Silloin meillä on täällä turvallista. Ei mikään pelota kun olen täällä mummin kodissa."
"Mitä ajattelit kun kysyit ovatko ovet lukossa?"
"En tiedä"

"Mummi. Haluan muuttaa asumaan tänne sinun luo. Sinä olet kiva ja rakas mummi."
"Äidin tulee sinua ikävä jos muutat mummille. Sinähän voit tulla tänne aina kun haluat."
"Eeeii.... äitikin on asunut sinulla mummi, sanoit itekin niin, minä haluan..."
"Mummi on jo vanha ja sinulla on päiväkodissa kavereita joiden kanssa voit leikkiä. Kun kasvat vähän niin sitten voit muuttaa jos silloin vielä haluat tulla mummin luo."
"Haluan.... mummi minä olen jo kasvanut kun söin puuron loppuun. Minulla on näääiiin isot kädet."
"Kevin. Mummi piirtää kuvan sinun käsistäsi. Laitetaan se kuva skanneriin ja tallennetaan tietokoneelle. Laitetaan se kuva albumiin ja sitten isona voit katsoa millaiset kädet sinulla oli 20.05.2007."
"Jooooo......"


"Mummi. Minne talteen laitoit ne käden kuvat. Sinä olet ihana mummi."
"Älä rakas lapsi noin kovasti hali. Mummi tukehtuu.... ja sinä painat jo niin paljon että..."
"Minä rakastan sinua.....(niin minäkin sinua Kevin kulta) ... haluan istua sinun sylissä"

 Aamulauseita ja käsien kuvat muistiinmerkittiin ja tallennettiin  20.05.2007. mummin kodissa.

Ei kommentteja: